Bloggen.
Här samlar vi artiklar, nyheter och blogginlägg inom allt som handlar om content, sökmotoroptimering / SEO, digital marknadsföring och webbdesign.
Sök i bloggen!
Senast inlägg

Vad är en Unique Selling Point (USP) och varför är det viktigt?
USP är en förkortning av Unique Selling Point, och vad handlar det om? Varför är det så viktigt? Läs allt om UPS:ar här!

6 tips för att skriva intressant text
Att skriva intressant text kräver träning. Vi har samlat 6 tips på hur du kan förbättra sättet du skriver på och skriva mer intressant text!

Varför välja WordPress?
Varför välja WordPress? Vi har listat våra största anledningar till att du borde välja WordPress för din nya webbplats! Läs mer!

Gästblogga: Så kan du lyckas som gästbloggare
Har du funderat på att gästblogga? Läs vår artikel om gästbloggning, hur du hittar webbplatser att gästblogga för och mycket mer!

Strukturerad data: Allt du behöver veta
Strukturerad data är det som oftast visas längst upp inom en viss kategori, i sökresultatet. Läs mer om strukturerad data här!

Copywriting för sociala medier: 5 olika kanaler
Copywriting för sociala medier tar tid och är svårt. Olika kanaler behöver olika typer av copy. Läs mer om copywriting för sociala medier!

Svenskarna och internet 2020: En sammanfattning
Nyligen släpptes rapporten Svenskarna och internet 2020! Vi har skapat en sammanfattning med det vi tyckte vad extra intressant!

Synonymer och relaterade sökord: Varför ska de användas?
Synonymer och relaterade sökord, varför ska de användas? Läs vår artikel om synonymer och relaterade sökord inom SEO och content writing!

Annonsera på Instagram: Den ultimata guiden
Annonsera på Instagram är jättelätt! Läs vår guide för att komma igång att annonsera på Instagram när du vill öka din synlighet lite extra!

Flest sökningar på Google 2020
Vad googlade vi på mest under 2020? Sökmotorn har tagit fram sin årliga rapport och vi sammanställer vad som fick flest sökningar på Google 2020!

Antal ord och SEO: Hur långt bör ett blogginlägg vara?
Antal ord och SEO, varför har det stor betydelse? Vad är rätt antal ord för SEO? Läs allt du behöver veta om längden på dina texter!

Instagram hashtags: En liten guide
Instagram hashtags – det kan verkligen vara en djungel. I den här guiden kan du läsa allt om Instagram hashtags och hur du kan använda dem på bästa sätt!

LinkedIn för företag: En nybörjarguide
LinkedIn för företag – varför är det viktigt? I den här nybörjarguiden går vi igenom allt för att komma igång med LinkedIn för företag!

5 misstag inom SEO copywriting
Vi har samlat 5 vanliga misstag inom SEO copywriting! Läs gärna och försök undvika dessa viktiga punkter inom SEO copywriting.

Black Friday: Bästa tipsen för att sökmotoroptimera
Black Friday är en stor kampanj för många inom e-handel. Med hjälp av den här artikeln kan du sökmotoroptimera inför Black Friday på bästa sätt!

Verktyg för sociala medier som underlättar ditt contentarbete
Med hjälp av olika verktyg för sociala medier kan du effektivisera ditt contentarbete! Läs vår artikel för att få de bästa tipsen!

Företagsblogg: 5 anledningar till en blogg för företaget
Varför bör alla företag ha en företagsblogg? Vad är syftet? Vilka anledningar finns det för att ständigt uppdatera bloggen med relevanta och innehållsrika artiklar?

Bildstorlekar för sociala medier
Bildstorlekar för sociala medier kan vara knepigt! Här hittar du bildstorlekar för LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter och mycket mer!

SEO copywriting: Vad innebär det?
SEO copywriting handlar om copywriting som är sökmotoroptimerat. I den här artikeln går vi igenom vad det innebär och några användbara tips för SEO copywriting!

Optimera bilder för webben: 5 tips för optimal bild SEO
Att optimera dina bilder ger egentligen två primära fördelar – laddningstiden blir snabbare och dina bilder är även sökmotoroptimerade. Läs gärna om hur du kan optimera dina bilder för webben!

Buyer persona: Den ultimata guiden
Vad är en buyer persona? Hur skapar du din buyer persona? Läs gärna vår guide för att få bättre förståelse över begreppet och varför det är så viktigt att skapa en buyer persona för ditt företag!

CTA: Så skapar du en framgångsrik Call to Action
CTA är en förkortning på Call to Action och är enormt viktig för att besökare ska ta det naturliga nästa steget. Läs om hur du skapar en framgångsrik CTA!
Ordlistan
Det kan finnas många krångliga ord och termer, inte minst på webben. Vi skapade en ordlista där du kan enklare förstå olika ord och termer inom SEO, webbdesign och marknadsföring.